wyrejestrowanie samochodu po sprzedaży druk 

Miasto Kępno w 1928 roku

Temat: Wyrejestrowanie, sprzedaż, pozbycie się samochodu - problem
nie musisz iść na policję jeśli zgubiłeś dowód.

Możesz zgłosić zgubienie w urzędzie komunikacji w którym samochód był zarejestrowany.
Jednocześnie występujesz o zaświadczenie o danych pojazdu w celu wyrejestrowania lub zarejestrowania.
tu masz wniosek o wydanie zaświadczenia o danych
http://www.druki.rejestra...ojazdu_pdf.html


Warunki:
1. musisz przyjść z umowami od tego, który jest w dowodzie rejestracyjnym do Ciebie. Jeżeli jest Was dwóch to musicie pójść razem i złożyć oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za fałszywe zeznania o zgubieniu dokumentu.
2. osoba, która jest w dowodzie rejestracyjnym musi zgłosić sprzedaż pojazdu na osobę od której kupiliście samochód.

Mając zaświadczenie o danych, badanie techniczne, umowy, OC, tablice i Wasze dowody rejestracyjne rejestrujecie samochód na siebie w swoim urzędzie komunikacji.

Co do złomowania to jeżeli nie przerejestrujesz to musisz jeszcze oddać samochód na złom skąd dostaniesz zaświadczenie, że oddałeś na złom. Z tym zaświadczeniem i powyższymi dokumentami udajesz się do urzędu w celu wyrejestrowania. Może być z tym problem jeżeli auto nie jest na Ciebie zarejestrowane w Twoim urzędzie komunikacji. Wyrejestrowujesz coś co jest zarejestrowane czyli jeżeli nie zarejestrował na Ciebie Twój urząd to wyrejestrowanie będzie wymagało dodatkowych zabiegów.


pozdrawiam

Dariusz Sawicki
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=22203



Temat: Rejestracja samochodu umowa na "NIEMCA" dokumenty

Przy standardowej umowie kupna sprzedaży wymagany jest numer dok. tożsamości, którego ten pośrednik niestety nie zna! Adres i dane sprzedającego posiadam (na karcie pojazdu)

W celu zarejestrowania samochodu sprowadzonego z zagranicy musisz przedłożyć we właściwym urzędzie następujące dokumenty:
- wniosek o rejestrację pojazdu,
- dowód nabycia samochodu za granicą-umowa kupna ,faktura (konieczne jego tłumaczenie przez przysięgłego tłumacza),i nigdzie nie jest napisane ze musi być jakis numer jakiegoś tam dowodu .
- dokument potwierdzający zarejestrowanie lub wyrejestrowanie za granicą (koniecznie także tłumaczenie dokumentów przez tłumacza przysięgłego),
- dokument potwierdzający zapłatę akcyzy,
- zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające uiszczenie podatku od towarów i usług lub brak takiego obowiązku (druk VAT 25),
- zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego w kraju (tzw. pierwsze) wykonanego w uprawnionej stacji diagnostycznej (jest to specjalne badanie techniczne dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy),
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
- dowód uiszczenia opłaty recyklingowej
Tak ze wypisuj umowe i szerokiej drogi.pozdro
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=20945


Temat: Sprzedaż auta bez dowodu rejestracyjnego
Witam, chciałbym sprzedać auto po stłuczce w całosci którego dowód rejestracyjny został zatrzymany (zbita lampa), samochod jest ubezpieczony w pzu do konca 2009. Czy moge sprzedać takie auto bez dowodu i jakie dokumenty mi są potrzebne (druki itd..) ? aby pozniej nie było jakichkolwiek problemow z rezygancją z OC czy wyrejestrowaniem ..,


dzieki z góry za odp,

barneyo
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=19993


Temat: sprzedarz auta bez wspołwłasciciela

  Nie każdy musi się na wszystkim znać. W tym, czym Pan się zajmuje ja pewnie jestem zielony :)

Jeśli chodzi o wyrejestrowanie samochodu, to sprzedający musi zgłosić w starostwie powiatowym (wydział komunikacyjny) fakt jego zbycia. Obowiązuje tu bodajże 30 dniowy termin od daty zbycia. Należy wypełnić odpowiedni druk i mieć ksero umowy sprzedaży oraz oryginał umowy sprzedaży do wglądu.
Źródło: forumprawne.org/showthread.php?t=49693


Temat: Testy na Prawo Jazdy 2007 (po zmianach)
Program zawiera aktualne testy egzaminacyjne na kategorie: A, B, C, D i T z pełną państwową bazą pytań egzaminacyjnych. Program umożliwia rozwiązywanie testów według działów tematycznych (np. pierwszeństwo przejazdu lub pierwsza pomoc przedlekarska) oraz jako samodzielny egzamin.

Oprócz tego na płycie znajdziemy :
==================================

Komentarze :
------------

# Jakie uprawnienia ma straż miejska podczas kontroli drogowych
# Jakie prawa i obowiązki na kierujących nakładają przepisy o ruchu drogowym
# Prawo na drodze - odpowiedzi na trudne pytania
# Zmiany w przepisach :zwiększą bezpieczeństwo na drogach
# Jakie uprawnienia ma policja i inne służby kontrolujące kierowców i ich samochody
# Jak zostać kierowcą
# Umowy cywilne w życiu prywatnym
# Samochód w rodzinie
# Kto ponosi konsekwencje kolizji
# Odpowiedzialność za kolizję służbowego samochodu
# Samochód podwyższonego ryzyka
# Dlaczego warto korzystać z sądów polubownych
# Jak kupić auto za granicą i na tym nie stracić

Formularze i instrukcje :
-------------------------

# Oświadczenie sprawcy kolizji drogowej
# Umowa sprzedaży samochodu
# Umowa komisu
# Wniosek - prawo jazdy (druk zamieszczamy w celach informacyjnych, urząd może poprosić o wypełnienie oryginału)
# Wniosek o rejestrację, czasową rejestrację, wyrejestrowanie pojazdu
# Wniosek o wszczęcie postępowania przed Sądem Polubownym przy Rzeczniku
Ubezpieczonych

Akty prawne
===========

Mandaty i punkty karne :
------------------------

# Taryfikator mandatów
# Punkty karne

********************************************
Minimalne wymagania techniczne:
Procesor Pentium III lub nowszy,
Pamięć 64 MB RAM (zalecane 128 MB RAM),
Windows 98SE/Me/2000/XP,
Napęd CD-ROM,
Karta graficzna 32 MB.
********************************************

http://rapidshare.com/files/28396112/PrawoJazdy2007_PoZmianach_.part3.rar
http://rapidshare.com/files/28388252/PrawoJazdy2007_PoZmianach_.part2.rar
http://rapidshare.com/files/28378198/PrawoJazdy2007_PoZmianach_.part1.rar
Źródło: whouse.pl/showthread.php?t=11308


Temat: Sprowadzenie samochodu z Francji - procedura

 
1 załącznik(i) Cytat:
witam.

mam kilka pytan i bylbym bardzo wdzieczny za pomoc.
sprawa wyglada nastepujaco. chcem kupic samochod na francuskich blachach od Polaka ktory pracowal we francji tam go kupil i teraz wrocil tym samochodem do polski i tu nim smiga kilka dni.
chcialbym aby wszystko bylo załatwione jak nalezy bo sprzedajacy jest uczciwy i ja tez chce postapic tak wobec niego.
miejsce spisania umowy to francja tak chcemy zrobic to po pierwsze.
w wydziale komunikacji powiedziano mi ze jesli chcem go zarejestrowac w polsce to wiadomo urzad celny , skarbowy przeglad dowod rejestracyjny blachy umowa to musi byc załatwione. i teraz moje pytanie bo w wydz.komunik. powiedzieli mi ze ich nie interesuje czy samochod byl we francji wyrejestrowany czy nie. oni zabiora mi dowod rejestracyjny (cale carte gris czy jakos tak) i tablice ale czy koles od ktorego kupuje samochod nie bedzie mial problemów z wyrejestrowaniem samochodu we francji?, bo zabiora mi i dowod rejest. i tablice a on chyba tego bedzie potrzebowal zeby tam go wyrejestrowac co nie? jakie dokumenty bedzie potrzebowal zeby go wyrejestrowac?

jak zrobic zeby wszystko bylo ok? z gory dzieki za pomoc
Witam ,
Nie jestem ekspertem , ale we Francji mieszkam juz od paru lat . Przy sprzedarzy samochodu nalezy wypelnic druk umowy kupna sprzedazy ( 3 strony ) . Cene lepjej dopisac recznie . Sprzedawca musi wypelnic czesc Certificat de vente recznie i potwierdzic licznik samochodu inaczej ( i tak z reguly jest ) nalezy wpisac "kilometrage non garanti".
Carte grise ( certificat d'immatriculation = dowod rejstracyjny ) nalezy przekreslic i napisac "Vendu le "Data i godzina ( Vendu le = Sprzedano ) . Nastepnie Jesli dobrze pamietam jest instrukcja na dowodzie rejstracyjnym ktora nalezy odciac ( niedawno zminil sie system i nowe Cartes grises nie maja juz rogow do obciecia ) .

Osoba sprzedajaca Fr auto idzie do prefecture ( urzed komunikacjyjny ) i oddaje 2 strone umowy sprzedazy samochodu ( destine Ă  la prefecture w gornym prawym rogu) . Kasuje ubezpieczenie itp .

Co do akcyzy , cla i oplat recyklingowych to juz bylo opisane wczesniej ) .

Jesli moja odpowiedz nie jest zbyt jasna to wiadomosc na priv ...

Nie wiem czy w Polsce nie nalezy posiadac COC ( European Certificate of Conformity ... ) samochodu ( we Francji jest wymagany przy rejstracji samochodu , ostatnio kolega kupil ode mnie audi a4 na polskich blachach i rejstrowal go we FR ... )

( stad mam pdf umowy kupna ktora zalaczam ;) )
Źródło: bezwypadkowe.net/showthread.php?t=3728


Temat: Pochopne wykupienie OC w mBank (HDI Asekuracja) na nie swój, dobity samochód...
Pochopne wykupienie OC w mBank (HDI Asekuracja) na nie swój, dobity samochód...
  Witam!

Potrzebowałem szybko samochód do pracy, cokolwiek taniego, byle jeździło (rozwożenie pizzy ;))

Wziąłem od dalszego znajomego, za 400PLN Peugeota 205 1.0, rocznik 1991. Zarejestrowany, przegląd do czerwca, ale stuknięty prawy przód. Samochód jeździł.
Nie podpisaliśmy umowy, gdyż samochód nie był jego, a dowód rejestracyjny miał być na dniach.

Po wstępnych oględzinach u innego znajomego na kanale w garażu wydawało się, że wystarczy wymienić wgniecioną chłodnicę i przednią szybę ('pajączek') i wszystko będzie OK.

Jako, że samochodu potrzebowałem nazajutrz, wychodząc z założenia, że najważniejsze do poruszania się jest OC, po szybkim rozeznaniu rynku ubezpieczeń OC, zdecydowałem się wykupienie go poprzez mBank, w którym mam konto.
Wybór padł na HDI Asekuracja, a całkowita składka wyniosła 1,248PLN, rozłożona na 12 rat.
Podałem nr VIN i numery tablic i swoje dane. Po zawarciu umowy i opłaceniu pierwszej raty od razu otrzymałem na maila dokument potwierdzenia OC, kilka dni później pocztą przyszedł prawdziwy druk.

Niestety, następnego dnia przy dokładniejszym grzebaniu okazało się, że nabyty pojazd to faktycznie padło...

I teraz pojawiają się komplikacje... :rolleyes:
Mam ubezpieczenie do 05-01-2011.
Ubezpieczyłem samochód przed przerejestrowaniem, a więc nie mój.

Na stronie Wypowiedzenie umowy OC czytam:
Cytat:
Jednym z wyjątków umożliwiających wypowiedzenie umowy OC przed jej upływem jest utrata samochodu (kradzież lub kasacja). Aby odzyskać niewykorzystaną składkę, należy przedstawić ubezpieczycielowi zaświadczenie o wyrejestrowaniu pojazdu wystawione przez wydział komunikacji. Sprzedaż samochodu także umożliwia odzyskanie niewykorzystanej składki za OC pod warunkiem, że nabywca złoży wypowiedzenie umowy ubezpieczenia w terminie do 30 dni od daty zakupu. Z umowy:
Cytat:
§13. Rozwiązanie umowy ubezpieczenia
1. Jeżeli umowa ubezpieczenia jest zawarta na okres dłuższy niż 6 miesięcy Ubezpieczający ma prawo odstąpienia od umowy ubezpiecznia, w terminie 30 dni (...) od zawarcia umowy.
2. Umowa ubezpieczenia rozwiązuje się: (...)
3) w razie nieopłacenia kolejnej raty składki pomimo otrzymania od BRE Ubezpieczenia wezwania do zapłaty, z upływem 7 dni od dnia otrzymania tego wezwania;
3.Wygaśnięcie umowy ubezpieczenia następuje:
(...)
2) z chwilą wyrejestrowania pojazdu;
3) z dniem odstąpienia od umowy ubezpieczenia;
Cytat:
§13. Składka ubezpieczeniowa
8. W razie ujawnienia okoliczności, która pociąga za sobą istotną zmianę prawdopodobieństwa zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową, każda ze stron może żądać odpowiedniej zmiany wysokości składki (...)
9. Wygaśnięcie, wypowiedzenie lub odstąpienie od Umowy nie zwalnia Ubezpieczającego z obowiązku zapłaty za okres, w którym BRE Ubezpieczenia udzielało ochrony ubezpieczeniowej.
Z tego co rozumiem, aby wymówić OC, muszę przesłać dokumenty potwierdzające zezłomowanie i wyrejestrowanie pojazdu. Co, jeśli samochód nie był mój?
Czy po wymówieniu OC będę musiał dalej opłacać składki do końca? A jeśli tak, to czy jest zatem możliwość przeniesienia opłacanego ubezpieczenia na inny pojazd?

Ehh, tak to jest kupować pierwszy samochód na szybko nie znając się na motoryzacji i na prawie... cóż, człowiek uczy się na błędach.

Proszę o wszelkie komentarze i sugestie odnośnie dalszego postępowania!
Pozdrawiam, Maciek
Źródło: forumprawne.org/showthread.php?t=97363


Temat: Fura z Hiszpanii
Witam wszystkich!

Na wstępie chciałbym się przywitać, jestem tu nowy. Corollką jeździłem od dawna (jakieś 10 lat), ale to nie był mój samochód, był mojego ojca. To był sedan z 1995 roku z silnikiem 1.3 16V, kilka dni temu go sprzedałem. Bardzo dobry samochód, zrobiliśmy nim ponad 310 tys. km i nadal ładnie i równo pracował, przez ten czas nie miał żadnej poważnej awarii. Aż żal było się rozstać..
Ale do rzeczy.

W zeszłym roku znajomy zaproponował mi kupno Corolli Verso 2.0 D-4D z 2004 roku. Samochód jeździł w Hiszpanii, mały przebieg, tanio no i ze znanego źródła. W listopadzie wsiadłem z dwoma moimi braćmi do samolotu do Malagi i polecieliśmy po furę. Chciałbym podzielić się doświadczeniem ściągnięcia auta z tak dalekiego kraju no i oczywiście załatwiania stosu papierów w Ojczyźnie.
Zdaję sobie sprawę, że nie jestem pierwszy, ale myślę, że w miarę świeża relacja może się komuś przydać. Poza tym wszystko załatwiałem sam, łącznie z transportem.

W Hiszpanii podpisaliśmy umowę - była spisana na dwujęzycznym druku, dzięki czemu nie musiałem jej potem tłumaczyć. Dostałem też fakturę VAT (tam auto jeździło na firmę, więc miałem wspólnotowy dowód odprowadzenia podatku, jak się okazało później – niekoniecznie potrzebny), odebrałem wszystkie dokumenty samochodu i sam samochód. Ubezpieczenie OC wykupiłem w Polsce na VIN pojazdu.

Auto zostało wcześniej wyrejestrowane w Hiszpanii przez poprzedniego właściciela. Nie było to wyrejestrowanie w polskim znaczeniu, zgłosił w urzędzie, że pojazd opuszcza Hiszpanię i unieważniono mu dokument o nazwie PERMISO DE CIRCULACION. Dokument ten nie jest wymagany w Polsce przy rejestracji. Dowód rejestracyjny - TARJETA INSPECCION TECNICA DE VEHICULOS nazywany FICHA TECNICA - pozostał nadal ważny. Istnieje możliwość kupienia tablic tymczasowych (wyjazdowych/celnych, czy jakkolwiek się tam nazywają), jednak nie zdecydowałem się na to, głównie ze względu na wredną niemiecką policję. Dostałem jeszcze kupę nieistotnych dla rejestracji w Polsce dokumentów.

Sam transport auta był bardzo przyjemną wycieczką, połączoną ze zwiedzaniem m. in. Stadionu Camp Nou w Barcelonie. Zaliczyliśmy jeden nocleg (Walencja), dalej jechaliśmy ciurkiem. We Francji przeszliśmy na jakimś zad*piu kontrolę tamtejszej służby celnej i to wszystko. Zabawa zaczęła się w Polsce, czego przedsmakiem były polskie drogi hehe.

Dokumenty potrzebne w Polskich urzędach to:
1. umowa kupna – sprzedaży wraz z tłumaczeniem przysięgłym na jęz. polski.
2. dowód rejestracyjny wraz z tłumaczeniem przysięgłym na jęz. polski.
3. badanie techniczne (aktualne w dowodzie rejestracyjnym lub nowe zrobione w Polsce).
Na rozpoczęcie załatwiania papierów mamy 14 dni.

Zacząłem w Urzędzie Celnym - należy tam złożyć następujące dokumenty:
1. Wypełniony druk AKCU (czyli Deklarację Uproszczoną Nabycia Wewnątrzwspólnotowego).
2. Wniosek o wydanie zaświadczenia o zapłacie akcyzy.
3. Ksero umowy kupna, dowodu rejestracyjnego, badania technicznego oraz tłumaczenia tych dokumentów + oryginały do wglądu.
4. Dowód złożenia opłaty za wydanie zaświadczenia.
Jeżeli cena na umowie widnieje w walucie obcej, należy przeliczyć na PLN po kursie średnim NBP z dnia, kiedy AUTO WJECHAŁO DO POLSKI. Jeżeli chodzi kwotę nie ma to znaczenia, ponieważ UC i tak podniesie akcyzę wg tabel wartości rynkowych pojazdów. Mi podnieśli o ok. 25% w stosunku do wartości deklarowanej.
Po odstaniu swojego w kolejce i odczekaniu na „wyprodukowanie” dokumentu odebrałem Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju od nabytego wewnątrzwspólnotowo samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju. Uff! Wszystko trwało około półtora tygodnia i było mniej bolesne niż myślałem. Oczywiście można skorzystać z pomocy jednej z wielu agencji celnych, które załatwią wszystko za nas. Prawdę mówiąc nie wiem nawet ile taka usługa kosztuje.

Następny etap to Urząd Skarbowy. Tam należy przedstawić znów komplet dokumentów wraz z w/w potwierdzeniem z UC, oraz wypełnić deklarację VAT-24, a także dowód wpłaty 160zł. Ponieważ jest to nabycie wewnątrzwspólnotowe i podatku nie mogą nam od tego naliczyć, płacimy za „wydanie zaświadczenia o braku obowiązku uiszczenia podatku”. Piękne, nóż się w kieszeni otwiera. Na papiery z US czekamy około tygodnia. Odbieramy świeżutkie zaświadczenie VAT-25.

Następnie z papierami z UC i US oraz z oryginałem dowodu rejestracyjnego, badaniem technicznym, umową kupna i tłumaczeniami udajemy się do Wydziału Komunikacji Urzędu Miejskiego. Tam dowiemy się, czego jeszcze brakuje. W moim przypadku było to określenie rocznika produkcji pojazdu (nie występuje na hiszpańskich dowodach rejestracyjnych), przez co musiałem przeprowadzić dodatkowe badanie techniczne (z którego jestem przecież zwolniony hahaha) w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Stacje podstawowe nie mają do tego uprawnień. Dodatkowo należy mieć dowód złożenia opłaty utylizacyjnej oraz za rejestrację a także stare tablice, jeżeli są.
Pozostaje jeszcze kwestia pojazdów z LPG, być może do nich wymagane są jakieś dodatkowe badania techniczne. Nie wiem.
Po miesiącu miałem już twardy dowód rejestracyjny, kartę pojazdu i byłem na finiszu.

Teraz koszty:
1. Urząd Celny – około 1000zł (wartość pojazdu określili na 45 tys. zł)
2. Urząd Skarbowy – 160zł
3. Wydział Komunikacji – 750zł
4. Tłumaczenia – ok. 100zł
5. Koszty przelotu, paliwo, autostrady, jedzenie (czyli wszelkie koszty transportu) – ok. 3200zł
6. Trochę jeżdżenia po urzędach – ok. 300zł

SUMA około 4800zł + czas potrzebny na załatwienie wszystkiego. Musiałem jeszcze zabulić za ubezpieczenie oraz zimowe kapcie, których na południu Hiszpanii przecież nie używają.
I to tyle, po niecałych dwóch miesiącach miałem zarejestrowany na stałe i gotowy do jazdy samochód.
Źródło: forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=22812